Onderzoek & Inzichten
Waarom Yellowbello? Waarop is het concept gebaseerd? Wij delen graag onze onderzoeken en kennis. Heeft u zelf een waardevol onderzoek, dan horen we het graag.
Card Title
<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec qu</p>
ButtonCard Title
<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec qu</p>
Button‘Stenen’ winkels verliezen steeds meer terrein
88% van de consumenten koopt het liefst bij lokale winkels. En geeft aan dat dit niet altijd mogelijk is
Het aantal mensen dat een winkelgebied bezoekt is gedaald. Het aantal bezoekers is in de eerste helft van 2022 met 3% afgenomen.
Google geeft in zijn zoekresultaat nu te vaak een webshop als oplossing.
(Terwijl Google graag lokale content toont)
Veel winkeliers hebben moeite om hun producten te digitaliseren en vindbaar te maken
80% van de webswinkels van winkeliers zijn niet rendabel.
Als franchisenemer wordt mijn marge ontnomen online
Geen tijd om producten toe te voegen aan eigen webshop
Kennis en middelen ontbreken om het op te nemen tegen de grote webshops
Altijd alles up to date houden in meerdere systemen
Innovaties en ontwikkelingen
OMNI channel:
Bij omnichannel ervaart de consument geen kanalen meer, maar een bedrijf. Er is één uniforme ervaring en combinaties tussen kanalen worden actief gestimuleerd, omdat de diverse kanalen, verschillende eigenschappen hebben met bijbehorende voordelen en mogelijkheden.
87% van de consumenten zoekt online informatie voordat ze in de winkel kopen. 79% zoekt online terwijl ze in de winkel staan en 35% kijkt na hun bezoek aan de winkel nog online rond. Google
ROPO effect
Het staat voor Research Online, Purchase Offline. Meer winkelbezoek door online marketing door o.a.
persoonlijk advies door goede werknemers met veel kennis, die antwoorden op alle vragen weten te geven.
Bekijk de BCC case waar 1 op de 25 online bezoekers een BCC-vestiging bezoekt
Spaarprogramma
In een poging om bestaande klanten beter te behouden zetten winkeliers in het mkb steeds vaker technologische oplossingen in. Een van deze oplossingen is een spaarprogramma dat significant effect laat zien op meer winkel bezoekers.
Lees meer hier over en andere onderzoeksresultaten in het rapport: Meer bezoekers naar mijn winkel
Betalen met QR code
In de winkel betalen met een QR-code... dat is in Nederland nog niet echt gebruikelijk. Maar in het buitenland wel. Want het is goedkoop, snel en heel makkelijk.